Een maand in Zweden .... alweer...

26 november 2012 - Hylte, Zweden

Hoe de tijd vliegt! Sinds dit weekend wonen we dus een maand op Holmen, in ons fijne, vrijstaande, rood-en-wit geverfde, door onszelf met onze eigen fijne meubels ingerichte huis. Tuurlijk, niet alles is rozengeur en manenschijn. Als op zondagmiddag een stop (nog steeds geen idee welke stop het was...) de geest geeft en je, door het ontbreken van een beschrijving welke stop bij welke kamer, welk apparaat of welke groep hoort, maar zelf aan het "klussen" slaat en 's avonds het fornuis ineens maar op halve kracht blijkt te werken staat het vloeken je nader dan het genieten. Maar ach, dat zou in een ander huis in een andere stad in Nederland ook kunnen gebeuren. Klein huiselijk leed. Gelukkig was de huisbaas in de buurt en realiseren we ons ook dat de werkelijkheid nou eenmaal nooit zo mooi is als je dromen waren. Alhoewel onze nieuwe bank (inderdaad, van die meubelketen met geel en blauw in z'n logo....) wel zit als een droom.

Maar toch, terugkijkend op een dikke maand Zweden moeten we onze handjes maar dichtknijpen. We hebben ons persoonsnummer, we hebben internet en een vaste telefoonaansluiting, Joost voert al gesprekken in het Zweeds, het muizenprobleem wordt, as we speak, door onze viervoeters bestreden, alle andere voorkomende problemen en probleempjes pakken we werkendeweg aan, de temperaturen vallen (dankzij/ondanks onze aanwezigheid) heel erg mee voor november, en zo valt leven in Zweden best te doen. Daarbij willen we jullie, onze volgers (stalkers? nog niet.....), zeker niet vergeten. Door jullie reacties, kaarten, belletjes, mailtjes en wat al niet meer voelen we ons ook gesterkt in onze keuze voor dit avontuur. En ja, een avontuur is het ook als je in de stromende regen door het soppige grasland in het donker naar de schuur moet waden om hout te halen voor je haardvuurtje. Eg wel!

Wij zitten voorlopig dus nog wel even hier; vraag is meer: wanneer komen jullie eens langs? Voorlopig staat de teller op 5  (twee moeders, een vader, een broertje, een vriendin). Who's next????

1. Steven:
    26 november 2012
    Lieve Frientjes/Familie,

uitstekende constatering dat alles in huizen in 'waardanook', Kutkerkeveen of Abbekewalda in Nederland ook kan gebeuren. Je zal maar een verwarming moeten verplaatsen voordat je je vaatwasser kunt installeren.
    Maar goed, fijn om te horen dat jullie je vermaken; had ook niet anders verwacht. Hoe bevalt het Iris op school? Leuk of leuker dan in Ollanda? Hoe gaat het bij Joost met de banen? Tsja, langskomen....graag, dan wel nog even sneeuwkettingen en winterbanden aanschaffen.

Veel liefs en we bellen snel via skype? Mijn webcam staat al warm te draaien!!

Kus van ons
  2. Vera:
    26 november 2012
    Ik moest wel weer lachen om jullie nieuwe reisverhaal. Gelukkig dat de huisbaas in de buurt was.
    Hier valt de stroom ook wel eens uit, hoor. We hebben nu stickers in de meterkast, dus weten we welke stop bij welk elektrisch apparaat hoort.
    Veel succes en geniet van de leuke dingen!
    Groeten van Vera