Leven in Långaryd

5 november 2012 - Hylte, Zweden

Zelfs met hetzelfde snertweer als in NL (okee, ietsie kouder) is het leven in Zweden een klein feestje - iedere dag weer! Hout halen om je eigen fikkie te stoken, kilometers rijden voor de boodschappen, een hoop dingen die je (nog) niet begrijpt: we genieten ons wild. De winterbanden liggen onder de auto (helaas zonder spijkers/noppen - anders komen we nooit meer thuis....), de schotel geeft zondag om 19:00 en 20:25 precies die programma´s op NL1 die we wilden zien, het menu geeft ook geen problemen. Niks te klagen, dus, en dat doen we dan ook maar niet. Alleen nog een baan voor Joost. Beetje taalles, een tweetal woordenboeken en dan komen we er wel. Tot snel, als we hopelijk ook thuis het interweb op kunnen!

1. Marineke:
    5 november 2012
    klinkt goed daar bij jullie! vandaag is iris' eerste echte schooldag; daar ben ik ook reuze benieuwd naar!
  2. Monique:
    5 november 2012
    Ik vind het heel leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat......
    Ben heel benieuwd naar je schoolervaringen....en naar lekkere Zweedse recepten......(ik ken die nu alleen maar van Ikea..)
    Houdoe......lfs mnq
  3. Souad:
    Hallo Iris,

Hopelijk een fijne werkdag gehad. Veel plezier en succes! Laat ons weten hoe het ging. Geniet ervan.

Groetjes
  4. Jouko:
    5 november 2012
    En hebben jullie zwijntjes en hertjes en andere stukken wandelend kerstdiner in de tuin?

En kreeftjes in het meertje?

En hoe laat/vroeg wordt het donker?