Wij gaan emigreren!

23 september 2012 - Leiden, Nederland

Welkom op ons reisblog bij Reislogger! Wij gaan deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van onze emigratie. Eerst de voorbereidingen en daarna onze wederwaardigheden in Zweden en met de Zweden. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

1. Reislogger:
    23 september 2012
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!
  2. Marineke:
    23 september 2012
    het huis in holmen is natuurlijk prachtig, maar erg afgelegen en moeilijk bereikbaar begreep ik van joost; en er zijn geen foto's van hoe het er van binnen uitziet, maar volgens joost was het een beetje een bende.
    goede tweede is het huisje in froslida; dat ligt bovendien al richting halmstad, het is leeg en die badkamer en pizza-oven in de kelder zien er goed uit!
    dat worden dus twee auto's voor de deur :)
  3. Joost:
    23 september 2012
    Even een paar misverstanden uit de weg ruimen:
    - het huis Holmen ligt aan de doorgaande weg van Hyltebruk naar Unnaryd; de route naar Landeryd is via een gravelweg of via Hyltebruk. Lastig, maar zeker niet moeilijk bereikbaar.
    - het appartement in Landeryd is nog niet leeg, en rommelig.
    - Fröslida heeft kleine kamers (qua oppervlakte), is fors aan de prijs en brengt veel extra werk met zich mee (tuin etc). Ook de badkamer is krapjens.
  4. Marineke:
    23 september 2012
    ik had je alleen maar horen mopperen over een gravelweg en 17 km naar landeryd, maar dat valt dus weer mee; heeft het huis in holmen geen tuin? dat leek toch ook een aardig lapje grond, of is dat meer ongecultiveerd? op foto's is lastig te zien hoe klein/groot de ruimtes zijn, maar na jouw reactie stijgt holmen nu met stip!
  5. Marije:
    24 september 2012
    Geweldig, die rode houten huizen! Klopt het dat van het eerste appartement geen foto van de buitenkant staat, en van Holmen geen foto's van binnen? Moeilijk kiezen hoor ;-)
  6. Joost:
    24 september 2012
    - Huis Holmen heeft welzekers een tuin, inclusief picknicktafel en zandbak (ik neem mn schepje en emmertje mee!!!!)
    - Komend weekend ga ik er nogmaals heen, om de binnenkant op de foto te zetten en de eigenaar te ontmoeten.
    - Van het appartement in Landeryd is geen buitenfoto. Dat proberen betekende bijna dat ik verzoop. Het was k****n-weer in Zweden afgelopen vrijdag....
  7. Marije:
    24 september 2012
    Dat noem ik nog eens snel op mijn wenken bediend worden ;-)
    Veel succes! Enne, een tip: paraplu? ;-)
  8. Steven:
    24 september 2012
    Ga je weer naar Sverige? Dan moet het wel heel erg goed bevallen! Weer een heel weekend o.i.d. We bellen.