We gaan niet alleen!

16 oktober 2012 - Leiden, Nederland

Uit het nieuws:

De baldadige ijsbeer Vicks uit Diergaarde Blijdorp in Rotterdam verhuist 22 oktober 2012 naar berenpark Orsa in Zweden. Daar brengt hij in ieder geval de winter door met een ijsbeertje van 2 jaar oud uit Ouwehands Dierenpark in Rhenen.

'Het wordt tijd om zijn moeder te verlaten', zegt een woordvoerster van Blijdorp, naar aanleiding van een bericht daarover op de website van De Telegraaf. Vicks werd vooral bekend van de vernieling die hij aanrichtte in het verblijf. Daar sloeg hij enige tijd geleden een dikke ruit aan gruzelementen.

'Het is heel natuurlijk dat een ijsbeer op een gegeven moment zijn moeder verlaat. Hij is al zo groot geworden dat sommige bezoekers niet eens meer zien wie nu Vicks is.' Als het goed is, gaan Vicks en zijn vriendinnetje uit Ouwehand na de overwintering in Zweden naar een andere dierentuin in Europa. Het tweetal gaat daar proberen vader en moeder te worden, weet de woordvoerster.

Rondom het vertrek van de 'wilde ijsbeer' worden in Blijdorp nog allerlei activiteiten georganiseerd. 21 oktober is hij voor het publiek voor het laatst te zien in de dierentuin.

1. Vera:
    16 oktober 2012
    Het wordt nog druk in Zweden !
    Een heel GOEDE REIS gewenst naar jullie mooie huis in Langaryd !!
  2. Souad:
    17 oktober 2012
    Hallo Iris en Joost,

Veilig aangekomen? Hebben jullie al dozen uitgepakt. Succes met alles en hou ons op de hoogte!

Groetjes uit Alphen aan den Rijn
  3. Esther:
    19 oktober 2012
    Hey Joooosje en Iris,

Wordt nog spannend daar in Zweden met die ijsbeer;) Veel succes met alles. Weer een heel ander avontuur dan hier in Curacao. Het regenseizoen is trouwens begonnen dus het is gedaan met de zonnige foto's. Je slakje staat op mn vensterbank in de Kajuit, Iris. Als aandenken aan mijn twee favorite geitjes;) xxx
  4. Jan Witte:
    20 oktober 2012